MARiNKA
MARiNKA – Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti
Naslov projekta: MARiNKA – Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti
Akronim: MARiNKA
Koordinator: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije (UP FAMNIT)
Vodja projekta na UP: izr. prof. dr. Sonja Čotar Konrad
Sodelujoče organizacije:
· UL Fakulteta za računalništvo in informatiko,
· OŠ Trzin,
· OŠ Prežihovega Voranca Ljubljana,
· OŠ prof. dr. Josipa Plemlja Bled,
· OŠ Frana Erjavca Nova Gorica,
Financer projekta: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost (več o NOO na noo.gov.si).
Vrednost projekta: 657.142,86 evrov
Trajanje projekta: 6. 9. 2024 – 30. 6. 2026
Na naši šoli so v projekt vključeni učenci, ki v prvem šolskem letu izvajanja projekta (2024/2025) obiskujejo 6. razred.
Šolsko leto 2024/2025:
RAZVOJNI TIM: Milan Podbršček, Dolores Štrukelj, Sara Skočir in Manca Leskovec
Opis projekta:
Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti (akronim: MARIiNKA) je eksperimentalno-raziskovalni projekt, v katerem sodelujeta UPR (FAMNIT-prijavitelj projekta in PEF) in Univerza v Ljubljani (Fakulteta za računalništvo in informatiko), skupaj z desetimi vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ) v Sloveniji.
S tem projektom pri nas prvič raziskovalno in aplikativno uvajamo temeljne vsebine računalništva in informatike (RIN) v učne aktivnosti osnovnih šol za učence od 6. do 9. razreda.
Povezovanje pedagoškega in računalniškega znanja, kar je rdeča nit projekta, je pomemben korak v slovenskem izobraževalnem sistemu na področju sistemske integracije in nadgradnje poučevanja temeljnih vsebin RIN.
Projekt bo omogočil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v osnovnih šolah od 6. do 9. razreda.
Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji, predhodno izvedenih projektih na področju RIN od leta 2023 dalje (B-RIN in KATARINA) kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN. Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih oddelkih šol v zadnjem vzgojno-izobraževalnem obdobju (6. – 9.razreda).
V ta namen bomo v okviru projekta naslavljali vključevanje temeljnih vsebin in razvoj znanj RIN za učeče se v osnovni šol od 6. do 9. razreda OŠ.
V specifičnem kontekstu razvojno – psiholoških obdobij učečih se, natančneje poznega otroštva učečih se in zgodnjega mladostništva, bomo dali poseben poudarek prilagajanju in personalizaciji didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.
V okviru projekta MARiNKA bomo dosegli naslednje rezultate:
· Popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN v OŠ v zadnjem vzgojnoizobraževalčnem obdobju, identifikacija potreb na področju vključevanja RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
· Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v osnovno šolo od 6. do 9. razreda.
· Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
· Vzpostavljena učeča se skupnost bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
· Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno – izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini ter oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetnih in/ali samostojnih obveznih vsebin učnih aktivnosti v VIZ.
Digitalna kompetentsnost vključuje samozavestno, kritično in odgovorno uporabo digitalnih tehnologij ter interakcijo z njimi pri učenju, delu in družbenem udejstvovanju.