Jutranje in popoldanske aktivnosti v razširjenem programu

 S šolskim letom 2024/2025 je naša šola ena od 144 šol v Sloveniji, ki v celoti prehaja na izvajanje koncepta razširjenega programa (RaP) v osnovni šoli, ki bo učencem omogočil zdrav in celostni osebnostni razvoj.

To lahko dosežemo s spodbudnim učnim okoljem, ki upošteva posameznikove zmožnosti, interese, talente in potrebe.

 

Jutranje dejavnosti RaP za učence od 1. do 4. razreda

Glede na izkušnje dosedanjih let bomo jutranje dejavnosti za učence od 1. do 4. razreda organizirali od 6.30 do 8.00. Glavni cilj je zagotavljanje varnega in spodbudnega okolja, v katerem učenci lahko pričakajo pouk. Namenjeno je tudi  tistim, ki to jutro pred poukom nimajo drugih dejavnosti, želijo pa risati, brati, se igrati družabne igre … Učenci lahko izbirajo dejavnosti, ki jih veselijo, se sprostijo in aktivirajo za pouk in se ob tem navajajo na samostojnost.

 Dejavnosti pred poukom 1. do 4. razred:

1. in 2. razred

3. in 4. razred

6.30 – 7.15

7.15 – 8.00

7.15 – 8.00

Gibalni vrtiljak

Ustvarjam in se igram

Izbiram sam in se igram

Joga

Spoznavam šport

Spoznavam šport

Aktivno v nov dan

Pravljične urice

Mali ugankar

 

Pravljično jutro

Miselne igre

To sem jaz

Prebujanje skozi igro

To sem jaz

 

 

Učenci se lahko v jutranje aktivnosti priključijo kadarkoli oziroma pravočasno glede na morebitno jutranjo dejavnost.

Popoldanske dejavnosti RaP za učence od 1. do 5. razreda

Za učence od 1. do 4. razreda bomo vsebine RaP v popoldanskem času izvajali od konca obveznega dela programa do 16.00. Po 15.10 bodo lahko aktivnosti potekale tako, da bodo učenci, ki bodo ostali v šoli združeni iz več skupin. Po 16. uri ne bo več organiziranih dejavnosti, organizirano bo samo dežurstvo do 16.30.

Za učence 5. razreda pa dejavnosti načrtujemo do 15.10.

 

Učenci od 1. do 5. razreda, ki bodo v šoli na kosilu, morajo biti prijavljeni na dejavnost KULTURNO JEMO, ZDRAVO ŽIVIMO. Učence navajamo k temu, da zdravo prehranjevanje postane sestavni del njihovega načina življenja, in tako dolgoročno vplivamo na oblikovanje ustreznih in zdravih prehranskih navad posameznika. Organizirana šolska prehrana in skupno uživanje obrokov v šoli nudita priložnost za kulturno prehranjevanje, kamor spadajo osnovni bonton pri jedi, pravilno sedenje in drža rok, uporaba jedilnega pribora, komunikacija za mizo in pogrinjki za različne priložnosti.

 

Po kosilu se bo, predvsem za mlajše učence od 1. do 3. razreda, na igrišču odvijala dejavnost kot npr. Migaj in se igraj, ko se bodo učenci po dopoldanskih šolskih obveznostih razmigali in sprostili ter pripravili za samostojno učenje in pisanje domače naloge.

 

Učenci od 1. do 5. razreda bodo imeli priložnost, da v šoli v eni šolski uri opravijo tudi domačo nalogo. Temu je namenjena dejavnost Pišem, rišem in se učim (za učence 1. in 2. razreda), Moj čas za učenje (za učence od 3. do 5. razreda). V tej dejavnosti bodo domačo nalogo pisali vsi prijavljeni učenci, od učencev pa je odvisno ali bodo domačo nalogo v šoli tudi dokončali.

 

Čas po samostojnem učenju bo še vedno, predvsem za učence 1. in 2. razreda, namenjen razvijanju ročnih spretnosti in fine motorike. Učenci bodo v dejavnosti kot npr. Ti izbereš, ti ustvarjaš iz različnih materialov ustvarjali dekoracijo za učilnico in hodnik ter drobna darila ob različnih priložnostih. S tem razvijajo fino motoriko, natančnost pri delu, navajajo se tudi na vztrajnost za dokončanje izdelka. Sledili bodo letnim časom, praznikom.

 

Zadnje ure RaP dejavnosti (po 15.10) so namenjene prosti igri, največkrat v naravi, po navadi bodo potekale na šolskem igrišču – Zdravi v gibanju.

 

Poleg teh dejavnosti smo za učence pripravili pester nabor dejavnosti, ki smo jih prej poznali kot interesne dejavnosti ali krožki. V te dejavnosti so se učenci vpisovali v juniju s prijavnico, lahko pa se vanje vključijo tudi med šolskim letom, v koliko je v skupini še prostor.

Dejavnosti RaP za učence od 6. do 9. razreda

Učenci od 6. do 9. razreda bodo lahko izbirali med več ponujenimi dejavnostmi, ki se bodo izvajale večinoma po pouku, nekatere pa tudi pred poukom. Tudi dejavnosti namenjene njim zajemajo področje gibanja, kulture, umetnosti, učenja in širjenja znanja.

V razširjenem programu klasičnega dopolnilnega pouka, kjer so učenci snov utrjevali in dopolnjevali, ni več. Nadomestile ga bodo dejavnosti, ki smo jih zaradi lažjega razumevanja nas vseh poimenovali z isto besedo. Te dejavnosti bodo SOS z dodanim imenom predmeta, npr. SOS matematika, SOS slovenščina… K tej dejavnosti bo učitelj povabil učno šibke učence, tudi če se tja sami ne bodo vpisali. Ob povabilu učitelja, se pričakuje, da bo učenec to dejavnost obiskoval, saj bo tako sproti odpravljal vrzeli v svojem znanju. Ker je ta dejavnost zelo pomembna in za marsikaterega učenca nujna, smo jo uvrstili na urnik.

 

Podobno v razširjenem programu ni več dodatnega pouka. Tudi te dejavnosti bomo nadomestili s Širim svoje znanje in tekmujem z dodanim imenom predmeta (SLO, MAT, BIO…). Tukaj bodo učenci svoje znanje nadgrajevali, se pripravljali na različna tekmovanja ter poglabljali znanje. Tudi ta dejavnost je vpisana v urnik, učenci pa se nanjo lahko sami prijavijo.  Bolj zadržane pa bo povabil učitelj predmeta.

 

Kljub temu, da neobveznih izbirnih predmetov (NIP-ov) od 4. do 7. razreda ne bo več, se bodo vsebine ponudile v spremenjeni obliki in z malce drugačnimi poimenovanji: italijanščina, nemščina, tehnika, računalništvo, umetnost, šport in ne bodo več ocenjene.

Dostopnost