Izbirni predmeti

Neobvezni izbirni predmeti v 4., 5. in 6. razredu osnovne šole

KAJ IN KATERI SO NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMETI

Neobvezni izbirni predmeti predstavljajo razširjeni program osnovne šole, pri katerem lahko učenci po svojih željah in zmožnostih izberejo določene predmete, ki so predpisani za osnovnošolsko izobraževanje:

Drugi tuji jezik – italijanščina, 2 uri tedensko (oznaka predmeta N2I)

Drugi tuj jezik – nemščina, 2 uri tedensko (oznaka predmeta N2N)

Umetnost – 1 ura tedensko (oznaka predmeta NUM)

Računalništvo – 1 ura tedensko (oznaka predmeta NRA)

Šport – 1 ura tedensko (oznaka predmeta NŠP)

Tehnika  – 1 ura tedensko (oznaka predmeta NTE)

Učenec lahko izbere največ 2 uri neobveznih izbirnih predmetov tedensko ali 1 uro ali pa predmeta sploh ne izbere.

KAKO POTEKA IZVAJANJE POUKA NEOBVEZNIH IZBIRNIH PREDMETOV IN OCENJEVANJE

Pouk neobveznih izbirnih predmetov se bo izvajal po pouku obveznih predmetov, torej 6. ali 7. učno uro. Čeprav gre za neobvezni izbirni predmet, ga bo moral učenec redno obiskovati do konca šolskega leta in bo pri njem tudi ocenjen. Zaključne ocene predmeta bodo vpisane v spričevalo. Po enem letu obiskovanja neobveznega izbirnega predmeta lahko učenci predmet prenehajo obiskovati ali pa z njim nadaljujejo naslednje šolsko leto in še nadgradijo svoje znanje.

OBLIKOVANJE SKUPIN

Skupine učencev za neobvezne izbirne predmete se oblikujejo za vsako šolsko leto posebej. Pouk se bo izvajal, če bo na šoli zanj prijavljeno najmanj 12 učencev.

ZAMENJAVA IZBIRNEGA PREDMETA ALI ODJAVA

Zamenjava je možna samo na začetku šolskega leta, če bo v novo izbrani skupini še prostor ali če odjava od predmeta ne vpliva na že oblikovane skupine.

PRIJAVE

Do 15. aprila za naslednje šolsko leto.

Učenci se prijavijo na izbirni predmet v spletni učilnic (Organizacija pouka): POVEZAVA.

S programom osnovne šole so določene vse obvezne in neobvezne aktivnosti, ki so jih šole dolžne zagotavljati svojim učencem. Učni načrti pa obsegajo napotke in navodila za izvajanje pouka posameznih osnovnošolskih predmetov.

 

Programi in učni načrti v osnovni šoli

Obvezni in neobvezni izbirni predmeti v 7., 8. in 9. razredu

Zakon o osnovni šoli od šolskega leta 2014/2015 dalje predvideva, poleg že znanih obveznih izbirnih predmetov, tudi uvedbo neobveznih izbirnih predmetov, in sicer od 4. do 9. razreda.

OBVEZNI IZBIRNI PREDMETI

Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport je pripravilo zelo dolg seznam izbirnih predmetov, ki jih lahko ponudimo učencem v 7., 8. in 9. razredu, šola pa mora ponuditi pouk najmanj šestih izbirnih predmetov. Na naši osnovni šoli jih bomo ponudili več, izvajali pa bomo tiste, za katere se bo odločilo največ učencev, in v skladu z normativi, ki določajo število skupin.

NABOR IZBIRNIH PREDMETOV ZA POSAMEZNI RAZREDIZVAJANJE POUKA IZBIRNIH PREDMETOV

7. RAZRED

8. RAZRED

9. RAZRED

predmet

št. ur/teden

predmet

št. ur/teden

predmet

št. ur/teden

Ansambelska igra

1

Ansambelska igra

1

Ansambelska igra

1

Italijanščina l

2

Italijanščina ll

2

Elektronika z robotiko

1

Likovno snovanje 1

1

Likovno snovanje 2

1

Italijanščina lll

2

Logika

1

Matematična delavnica 8

1

Izbrani šport – nogomet

1

Matematična delavnica 7

1

Načini prehranjevanja

1

Izbrani šport – odbojka

1

Nemščina l

2

Nemščina l

2

Likovno snovanje 3

1

Obdelava gradiv – les

1

Obdelava gradiv – umetne snovi

1

Matematična delavnica 9

1

Okoljska vzgoja

1

Osnovni vbodi in tehnike vezenja

1

Nemščina l

2

Osnovni vbodi in tehnike vezenja

1

Računalništvo – multimedija

1

Obdelava gradiv – kovine

1

Računalništvo – urejanje besedil

1

Rastline in človek

1

Osnovni vbodi in tehnike vezenja

1

Rastline in človek

1

Raziskovanje živih bitij v domači okolici

1

Poskusi v kemiji                                   

1

Sodobna priprava hrane

1

Robotika v tehniki

1

Rastline in človek

1

Šport za sprostitev

1

Sodobna priprava hrane

1

Računalništvo – multimedija

1

Turistična vzgoja

1

Šport za zdravje

1

Raziskovanje domačega kraja in varstvo njegovega okolja

1

Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami

1

Turistična vzgoja

1

Raziskovanje živih bitij v domači okolici

1

Verstva in etika

1

Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami

1

Retorika

1

 

 

Verstva in etika

1

 Sodobna priprava hrane

1

 

 

Življenje človeka na Zemlji

1

Turistična vzgoja

1

 

 

 

 

Verstva in etika

1

 

 

 

 

 

Učenec izbere dve uri pouka izbirnih predmetov teden­sko, lahko pa tudi tri ure, če s tem soglašajo njegovi starši. Ker so to obvezni predmeti, jih je učenec dolžan obiskovati kot redni pouk.

Pouk posameznega predmeta poteka predvidoma 1 uro tedensko, pouk jezikov pa 2 uri tedensko.

OPROSTITEV SODELOVANJA PRI IZBIRNIH PREDMETIH

Učenec 7., 8. in 9. razreda, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je na predlog staršev (predložitev veljavnega potrdila o šolanju oziroma vpisu) lahko oproščen sodelovanja pri izbirnih predmetih v obsegu 2 ur ali 1 ure.

OCENJEVANJE

Izbirni predmeti so ocenjeni z ocenami. Zaključne ocene predmeta bodo vpisane v spričevalo.

ZAMENJAVA IZBIRNEGA PREDMETA

Zaradi prepletanja številnih izbirnih predmetov je zelo zahtevno sestaviti urnik. Zato je pomembno, da se učenci pravočasno odločijo, kateri predmet bodo izbrali. Zakon sicer dopušča menjavo predmetov na začetku šolskega leta, vendar pa je menjava mogoča le, če bo v novo izbrani skupini še prostor in če bo urnik le-te usklajen z učenčevim urnikom. Prav tako zamenjava skupine ne sme bistveno vplivati na že postavljene skupine izbirnega predmeta.

PRIJAVE

Do 15. aprila za naslednje šolsko leto.

Učenci se prijavijo na izbirni predmet v spletni učilnic (Organizacija pouka): POVEZAVA.

S programom osnovne šole so določene vse obvezne in neobvezne aktivnosti, ki so jih šole dolžne zagotavljati svojim učencem. Učni načrti pa obsegajo napotke in navodila za izvajanje pouka posameznih osnovnošolskih predmetov.

 

Programi in učni načrti v osnovni šoli

Neobvezni izbirni predmeti

V okviru razširjenega programa osnovne šole bo šola  ponudila tudi pouk neobveznega izbirnega predmeta. Šola bo ponudila tisti predmet, za katerega bo lahko zagotovila ustrezne pogoje za izvajanje.

Na šoli se že nekaj let zapored izvaja neobvezni izbirni predmet drugi tuj jezik – italijanščina (oznaka predmeta II1, II2, II3), v šolskem letu 2021/2022 pa tudi drugi tuj jezik – nemščina. Drugi tuji jezik ima v primerjavi s prvim tujim jezikom drugačno vlogo. Medtem ko prvi tuji jezik vodi do najvišjih in najkompleksnejših zmožnosti, je pri drugem tujem jeziku večji poudarek na sporazumevalnih in učnih strategijah ter medjezikovni in medkulturni ozaveščenosti. Pri učenju prvega tujega jezika učenci pridobijo temeljna znanja, ki so podlaga za učenje nadaljnjih jezikov. Drugi tuji jezik pa mora upoštevati in izhajati iz že usvojenega znanja prvega jezika in prvega tujega jezika.

Pouk drugega tujega jezika, ki poteka od četrtega do devetega razreda, izvajamo kot neobvezni izbirni predmet v obsegu 2 ur na teden. Učenec se v pouk drugega tujega jezika vključi prostovoljno in ga mora obiskovati do konca pouka v tekočem šolskem letu.

Tudi neobvezni izbirni predmet se ocenjuje z ocenami, zaključne ocene predmeta bodo vpisane v spričevalo. Učenec mora biti konec šolskega leta pozitivno ocenjen.

PRIJAVE

Do 15. aprila za naslednje šolsko leto.

Učenci se prijavijo na izbirni predmet v spletni učilnic (Organizacija pouka): POVEZAVA.

S programom osnovne šole so določene vse obvezne in neobvezne aktivnosti, ki so jih šole dolžne zagotavljati svojim učencem. Učni načrti pa obsegajo napotke in navodila za izvajanje pouka posameznih osnovnošolskih predmetov.

 

Programi in učni načrti v osnovni šoli

Nacionalno preverjanje znanja

Pomembne informacije o NPZ v šolskem letu

Nacionalno preverjanje znanja

 

Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) zakonsko opredeljujeta Zakon o osnovni šoli (ZOš; Ur. l. RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-L) in Pravilnik o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli (Ur. l. RS, št. 30/13 in 49/17) , informacije o NPZ pa najdemo tudi v nekaterih drugih dokumentih in publikacijah, ki jih bomo objavljali sproti.

Izvlečki iz zakonov
Nacionalno preverjanje znanja določa Zakon o osnovni šoli – 64. člen:

»V 6. in 9. razredu se znanje učencev preverja z nacionalnim preverjanjem znanja, s katerim se preverjajo standardi znanja, določeni z učnim načrtom (v nadaljnjem besedilu: nacionalno preverjanje znanja).
Nacionalno preverjanje znanja je za učence 6. in 9. razreda obvezno.
V 6. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in prvega tujega jezika.
V 9. razredu osnovna šola po predpisanem postopku izvede nacionalno preverjanje znanja iz slovenščine ali italijanščine oziroma madžarščine na narodno mešanih območjih, matematike in tretjega predmeta, ki ga določi minister.
Tretji predmet določi minister tako, da v mesecu septembru izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda izbere največ štiri predmete in določi, iz katerega tretjega predmeta se bo preverjalo znanje na posamezni šoli.
Osnovna šola starše pisno obvesti o dosežkih učenca pri nacionalnem preverjanju znanja.
Dosežki nacionalnega preverjanja znanja so dodatna informacija o znanju učencev.
Podatki in analize o dosežkih nacionalnega preverjanja znanja se ne smejo uporabiti za razvrščanje šol.
Za učence zasebnih šol in šol, ki izvajajo program osnovne šole po posebnih pedagoških načelih, je tretji predmet pri nacionalnem preverjanju znanja prvi tuji jezik.
Učenci priseljenci iz drugih držav, katerih materni jezik ni slovenski in se prvič vključijo v osnovno šolo v Republiki Sloveniji v 6. in 9. razredu, opravljajo v tem šolskem letu nacionalno preverjanje znanja prostovoljno.
Nacionalno preverjanje znanja je za odrasle prostovoljno.
Podrobnejše določbe o izvajanju nacionalnega preverjanja znanja izda minister.«

Podrobnejše informacije na področju zakonodaje si lahko preberete na spletni strani Državnega izpitnega centra.

Obveščamo vas, da Državni izpitni center pripravil Koledar nacionalnega preverjanja znanja 2021/2022. Nekaj najpomembnejših datumov: 

6. razred

30. november zadnji rok za posredovanje podatkov o učencih 6. razreda, ki bodo opravljali NPZ

4. maj: slovenščina
6. maj: matematika
10. maj: tuj jezik – angleščina

7. junij: RIC omogoči učencem, šola in staršem dostop do ovrednotenih preizkusov in izpisov dosežkov učencev prek spletnega portala http://npz.ric.si
od 7. do 9. junija: uveljavljanje pravice do vpogleda v učenčeve ovrednotene pisne naloge NPZ v 6. razredu

16. junij: RIC posreduje šolam spremembe dosežkov (po poizvedbah) v 6. razredu

24. junij: razdelitev obvestil o dosežkih učencev pri NPZ za učence 6. razreda

28. junij: zadnji rok za ugovore na dosežke učencev 6. razreda pri NPZ

9. razred

1. september: objava ministrovega sklepa o izboru predmetov in določitvi tretjega predmeta, iz katerega se bo na posamezni osnovni šoli preverjalo znanje učencev 9. razreda z NPZ

30. november: zadnji rok za posredovanje podatkov o učencih 9. razreda, ki bodo opravljali NPZ

4. maj: slovenščina
6. maj: matematika
10. maj tretji predmet – kemija

31. maj: RIC omogoči učencem, šola in staršem dostop do ovrednotenih preizkusov in izpisov dosežkov učencev prek spletnega portala http://npz.ric.si
od 31. maja do 2. junija: uveljavljanje pravice do vpogleda v učenčeve ovrednotene pisne naloge NPZ v 9. razredu

10. junij: RIC posreduje šolam spremembe dosežkov (po poizvedbah) v 9. razredu

15. junij: razdelitev obvestil o dosežku učencem 9. razreda

17. junij: zadnji rok za ugovor na dosežke učencev 9. razreda

 

6. in 9. razred

17. junij: zadnji dan, ko lahko učenci ali njihovi starši zahtevajo vračilo učenčevega preizkusa znanja iz preteklega šolskega leta – navodila za dostop

Obveščamo vas, da je po sklepu pristojnega ministrstva, za učence 9. razreda v šolskem letu 2021/2022 določen tretji predmet pri nacionalnem preverjanju znanja: KEMIJA.

Povezava do sklepa in seznama šol – KLIK

Starše učencev, ki bodo v tekočem šolskem letu opravljali nacionalni preizkus znanja vabimo, da se s klikom na povezavo, seznanite z dokumentom Informacije za učence in starše.

NPZ za učence z odločbo o usmeritvi
Pravico do prilagojenega izvajanja nacionalnega preverjanja znanja imajo učenci z odločbo o usmeritvi in tudi učenci brez odločb o usmeritvi, ki iz utemeljenih razlogov potrebujejo prilagojeni način izvajanja preverjanja. To so učenci, ki zaradi poškodbe, nesreče ali bolezni, ki se jim je zgodila neposredno pred izvajanjem preizkusa potrebujejo prilagoditve ter učenci z barvno slepoto. Učenci brez odločb uveljavljajo pravico na podlagi dokazil pristojnih institucij.

Obrazec s prilagoditvami pripravi svetovalna služba, podpišejo pa ga starši oziroma zakoniti zastopniki in ravnatelj. Starši s podpisom potrdijo, da soglašajo z navedenim predlogom prilagoditev. Vsi podatki o prilagoditvah morajo biti v skladu z odločbo o usmeritvi, strokovnim mnenjem in možnimi prilagoditvami Državnega izpitnega centra.

Poizkusno preverjanje znanja v 3. razredu (šol. leto 2020/2021)

Poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v šolskem letu 2020/2021

Objavljammo povezavo do poročila o poskusnem preverjanju znanja v 3. razredu osnovne šole v šolskem letu 2020/2021 in analizo anketnega vprašalnika sodelujočih

 

Poizkusno preverjanje znanja v 3. razredu (šol. leto 2019/2020)

Poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v šolskem letu 2019/2020

Poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole se v šolskem letu 2019/2020 zaradi razglasitve epidemije Covid-19 v Sloveniji ni izvajalo.

Poizkusno preverjanje znanja v 3. razredu (šol. leto 2018/2019)
Poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v šolskem letu 2018/2019

Državna komisija za vodenje nacionalnega preverjanja znanja (v nadaljevanju Državna komisija) je na podlagi Pravilnika o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli v šolskem letu 2018/19 izvedla ponovno poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole.

Namen ponovnega poskusnega preverjanja znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja je bil ponovno preveriti doseganje ciljev in standardov znanja pri matematiki in slovenščini ter dodatno ugotoviti stopnjo znanja pri nalogah višjih taksonomskih ravni, preveriti znanje učencev pri reševanju nalog ob umetnostnem besedilu v preizkusu znanja iz slovenščine, analizirati kakovost vrednotenja preizkusov in podati povratno informacijo o kakovosti vrednotenja.

Izvedba je v logističnem smislu potekala brez večjih težav ali posebnosti, odzivi s šol so bili zelo pozitivni, dosežki učencev pa spodbudni. Preizkus znanja iz slovenščine je pisalo 5185 učencev, iz matematike pa 5178. Skupni dosežek na poskusnem preverjanju znanja iz slovenščine je bil 71,32 odstotne točke, pri matematiki pa 58,64 odstotne točke.

Informacije o tem, kako uspešni so učenci pri doseganju ciljev in standardov znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, so zelo pomembna povratna informacija učencem, njihovim staršem, učiteljem, ravnateljem in drugim strokovnim delavcem šole, pa tudi vsem, ki so na državnem nivoju zadolženi za delovanje vzgojno-izobraževalnega sistema. Analiza dosežkov je lahko pomembno izhodišče za nadaljnje načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela, za lažje spremljanje napredka učencev v času šolanja in za doseganje večje kakovosti delovanja šol.

Verjamemo, da bo Državna komisija pridobljene informacije poskusnega preverjanja znanja lahko uporabila pri pripravi sistema nacionalnega preverjanja znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v prihodnje.

dr. Janez Vogrinc, l. r.
predsednik Državne komisije za vodenje NPZ


Poročilo Državnega izpitnega centra

Preizkus znanja – slovenščina

Preizkus znanja – matematika

Poizkusno preverjanje znanja v 3. razredu (šol. leto 2017/2018)
Poročilo Državnega izpitnega centra

V novembru 2017 so bile osnovne šole s slovenskim učnim jezikom v skladu s Pravilnikom o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli z okrožnico Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport povabljene k sodelovanju v poskusnem preverjanju znanja za učence 3. razreda v šolskem letu 2017/2018.

Poskusno preverjanje znanja, ki je bilo za šole prostovoljno, je opravljalo 4.418 učencev, kar je več kot petina vseh učencev 3. razreda.

Namen poskusnega preverjanja v 3. razredu je bil preveriti usvojeno bralno in matematično pismenost, pričakovano na tej starostni stopnji, in pridobiti povratno informacijo za učence, starše, učitelje, ravnatelje in sistem na nacionalni ravni, kako uspešni smo pri doseganju z učnimi načrti določenih ciljev in standardov znanja. Na konkretnih (poskusnih) preizkusih znanja pa naj bi se pokazale primernost njihovega obsega, težavnost posameznih tipov nalog, pa tudi jasnost in razumljivost navodil za vrednotenje ter morebitne težave pri samem vrednotenju.

Poskusno preverjanje je potekalo samo na šolah s slovenskim učnim jezikom, gradivo ni bilo prevedeno in preizkusi niso bili prilagojeni za učence s posebnimi potrebami.

Preverjanje pri predmetu slovenščina je potekalo 4. aprila, pri matematiki pa 10. aprila 2018. Učenci so imeli za pisanje na voljo eno šolsko uro.

V poskusu sodelujoče šole bodo z Državnega izpitnega centra prejele analize dosežkov svojih učencev ter analize skupnih dosežkov učencev, ki so reševali preizkuse znanja, ostale osnovne šole pa bodo seznanjene le s statističnimi podatki celotne skupine osnovnih šol, ki so se prijavile k izvedbi. Preizkusi znanja, ki so jih reševali učenci na poskusnem preverjanju znanja, so dostopni na spletni strani https://www.ric.si/preverjanje_znanja/.

Predmetna komisija za matematiko po izvedenem poskusnem preverjanju ugotavlja, da so učenci 3. razreda preizkus na splošno dobro reševali in da je zajel vse temeljne vsebine učnega načrta za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje. Povprečen dosežek je bil 74 odstotnih točk. Po ugotovitvah Predmetne komisije za matematiko so imeli učenci še največ težav pri uporabi matematične terminologije. Statistične analize hkrati kažejo, da je preizkus znanja pri matematiki zelo dobro ločeval učence z nižjimi dosežki, slabše pa učence z višjimi dosežki, kar bi lahko narekovalo premislek o možnostih tudi nekoliko drugačne zasnove preizkusa in morda vključitvi več nalog višjih taksonomskih ravni.

Predmetna komisija za slovenščino prav tako ugotavlja, da tretješolci večinoma dosegajo cilje in standarde znanja prvega triletja in da razvijanje bralne pismenosti dosega primerno raven. Povprečen dosežek je bil 71 odstotnih točk. Čeprav so bili dosežki v povprečju precej visoki, Predmetna komisija za slovenščino ugotavlja, da se učenci pogosto izognejo reševanju kognitivno zahtevnejših nalog, zato priporočajo več poudarka na samostojnejšem delu učencev (npr. samostojno pisanje, samostojno reševanje problemov ipd.). Podobno kot preizkus iz matematike tudi preizkus iz slovenščine ni najbolje ločil učencev z zelo dobrimi od tistih z odličnimi dosežki. Tudi Predmetna komisija za slovenščino na tej osnovi predlaga razmislek o nadgradnji v preverjanje vključenih vsebin.

Državni izpitni center je za učitelje, sodelujoče pri poskusnem preverjanju znanja v 3. razredu osnovne šole, pripravil anketni vprašalnik. Večina učiteljev razrednega pouka, ki so izpolnili anketo, pritrjuje stališču o koristnosti zunanjega preverjanja v 3. razredu zaradi povratne informacije o doseženem znanju za učence in učitelje, kar je spodbudno, saj gre za enega od temeljnih namenov zunanjih preverjanj znanja nasploh. Velika večina učiteljev je poskusno preverjanje znanja v 3. razredu sprejela pozitivno.

Poročili obeh predmetnih komisij in opravljene analize poskusnega preverjanja znanja v 3. razredu osnovne šole bodo osnova za strokovne razprave v Državni komisiji za vodenje nacionalnega preverjanja znanja, na Ministrstvu za šolstvo, znanost in šport ter v širši strokovni javnosti, na podlagi katerih se bo odločilo o prihodnosti zunanjega preverjanja znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja.

Dr. Darko Zupanc, direktor Državnega izpitnega centra


Poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v šolskem letu 2017/2018

Državna komisija za vodenje nacionalnega preverjanja znanja (v nadaljevanju Državna komisija) je na podlagi Pravilnika o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli v šolskem letu 2017/18 izvedla poskusno preverjanje znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole.

Splošni namen poskusnega preverjanja znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja je bil diagnosticiranje usvojene bralne in matematične pismenosti učencev. Na konkretnih (poskusnih) preizkusih znanja, ki so temeljili na obstoječih učnih načrtih, pa se je preverjala tudi primernost obsega preizkusa, težavnost posameznih tipov nalog, jasnost in razumljivost navodil za reševanje nalog in njihovo vrednotenje ter morebitne težave pri samem vrednotenju.

Izvedba je v logističnem smislu potekala brez večjih težav ali posebnosti, odzivi s šol so bili zelo pozitivni, dosežki učencev pa spodbudni. Preizkus znanja iz slovenščine je pisalo 4012 učencev, iz matematike pa 4053. Skupni dosežek na poskusnem preverjanju znanja iz slovenščine je bil 71,32 odstotne točke, pri matematiki pa 74,37 odstotne točke.

Informacije o tem, kako uspešni so učenci pri doseganju ciljev in standardov znanja ob koncu prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, so zelo pomembna povratna informacija učencem, njihovim staršem, učiteljem, ravnateljem in drugim strokovnim delavcem šole, pa tudi vsem, ki so na državnem nivoju zadolženi za delovanje vzgojno-izobraževalnega sistema. Analiza dosežkov je lahko pomembno izhodišče za nadaljnje načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela, za lažje spremljanje napredka učencev v času šolanja in za doseganje večje kakovosti delovanja šol.

Verjamemo, da bo Državna komisija pridobljene informacije poskusnega preverjanja znanja lahko uporabila pri pripravi sistema nacionalnega preverjanja znanja ob koncu 3. razreda osnovne šole v prihodnje.

Janez Vogrinc, l. r., predsednik Državne komisije za vodenje NPZ

Status učenca

Status učenca

Zakon o osnovni šoli (ZOsn; Ur. l. RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-L) v IV. točki opredeljuje PRAVICE IN DOLŽNOSTI UČENCEV V OSNOVNI ŠOLI, med katerimi imajo učenci možnost pridobitve statusa perspektivnega ali vrhunskega športnika in perspektivnega ali vrhunskega mladega umetnika. Osnovna šola Frana Erjavca Nova Gorica ima s pravili podrobneje urejen postopek za pridobitev statusa.

STATUS ŠPORTNIKA, MLADEGA UMETNIKA

Pridobitev statusa učenca lahko predlagajo starši učenca s predpisano pisno vlogo, o dodelitvi statusa pa odloči ravnatelj. Pred tem si v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju pridobi mnenje razrednika, v drugem in tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju pa tudi mnenje oddelčnega učiteljskega zbora.

Priporočeno je, da starši pisno vlogo oddte že v mesecu septembru, lahko pa tudi kadarkoli med šolskim letom. Ravnatelj o vlogi odloča v skladu z upravnim postopkom. O odločitvi ravnatelja vas bo šola pisno obvestila po klasični pošti na naslov vlagatelja, ki bo naveden na vlogi.

Ob pozitivni rešitvi se s pisnim dogovorom med šolo in starši učenca prilagodijo šolske obveznosti učenca. Prilagodijo se obiskovanje pouka in drugih dejavnosti ter načini in roki za ocenjevanje znanja.

Status začne učencu veljati dan po prejemu podpisanega pisnega dogovora med starši učenca in šolo.

Podpisan pisni dogovor se odda v tajništvo šole, osebno ali po klasični pošti.

V skladu z 51. členom Zakona o osnovni šoli (Zosn; Ur. l. RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-L) ima Osnovna šola Frana Erjavca nova Gorica sprejeta praila o prilagajanju šolskih obveznosti za učence, ki želijo oziroma so pridobili status športnika ali mladega umetnika.

Pravila o prilagajanju šolskih obveznosti

Vloga za pridobitev statusa učenca:

Vloga je popolna, če so priložene vse zahtevane priloge.

Možni načini oddaje vloge:

  • po klasični pošti,
  • osebno v tajništvo šole.

Šolska knjižnica

Knjižnica Osnovne šole Frana Erjavca Nova Gorica

Knjižnica na Osnovni šoli Frana Erjavca Nova Gorica ponuja več kot 25.000 enot knjižničnega gradiva in 43 naslovov periodike.

V čitalnici je veliko prostora za branje, pogovor, pisanje nalog, iskanje informacij za raziskovalno delo, včasih tudi za zabavo.

Na šoli smo leta 2012 uredili Erjavčevo sobo, ki jo učenci večkrat obiščejo tekom šolanja od prvega do devetega razreda, ob vpisu v šolsko knjižnico vsak učenec prejme priročno zgibanko o Erjavčevi sobi.

Učenci obiskujejo knjižnico posamezno ali skupinsko, v okviru knjižnično-informacijskih znanj, ki potekajo v sodelovanju z drugimi učnimi predmeti. Temeljni cilj izobraževanja učencev v knjižnici je informacijska pismenost, s posebnim poudarkom na vzgoji za knjigo, na motivaciji za branje in estetskem doživljanju. Učenci v knjižnici pridobivajo znanje, spretnosti in navade za vseživljenjsko učenje.

V okviru knjižnice potekajo tudi drugi projekti, ki temeljijo na spodbujanju branja, postavitve ilustratorskih razstav, organizacija prireditev ob podelitvi bralne značke na šoli in še marsikaj.

 

 

OD PONEDELJKA DO PETKA OD 7.30 DO 11.45 IN OD 12.15 DO 14.30 URE

 

Seznam knjig za bralno značko v šolskem letu 2021/2022

 

 

LEGENDA oznak knjižničnega gradiva:

C (cicibani): leposlovje 1. – 3. razred

P (pionirji): leposlovje 4. – 6. razred

M (mladina): leposlovje 7. – 9. razred

L ljudsko slovstvo, leposlovje

UDK (univerzalna decimalna klasifikacija, 0-9): strokovne knjige

 

(povezava)
Vsi učenci Osnovne šole Frana Erjavca Nova Gorica, postanejo ob vpisu v šolo tudi uporabniki učbeniškega sklada in si lahko vsako leto brezplačno izposodijo učbenike iz učbeniškega sklada. Učenci 1. in 2. razreda dobijo brezplačno vsa učna gradiva (delovni zvezki), saj so financirana s strani Ministrstva za šolstvo, znanost in šport. Starši učencev od 3. do 9. razreda pa kupite le delovne zvezke, ki jih potrdi svet staršev za tekoče oziroma naslednje šolsko leto.

Učenci si izposodijo učbeniške komplete v prvem tednu novega šolskega leta, vrnejo pa jih do konca pouka. Vsi učbeniki morajo biti zaviti v zaščitno prozorno folijo.

Starši oziroma učenci, ki si ne želijo izposoditi učbenikov iz učbeniškega, oddajo izpolnjeno odjavnico skrbnici učbeniškega sklada.

Učbeniški sklad vodi knjižničarka, ga. Tjaša Klemenčič.

Zakonska podlaga: Pravilnik o upravljanju učbeniških skladov.

4. razred ♦ Hans Christian Andersen: Stara cestna svetilka, Bina Štampe Žmavc: Živa hiša, France Bevk: Pastirci, Vid Pečjak: Drejček in trije marsovčki.

5. razred ♦ France Bevk: Pestrna, Josip Vandot: Kekec nad samotnim breznom, Roald Dahl: Matilda, Andrej Rozman Roza: Mali rimski cirkus.

6. razred ♦  Boris A. Novak: Vserimje (samo pesmi) ALI Bina Štampe Žmavc: Svilnate rime (razdelka Brezine in Sončeve) ALI (če drugih dveh ne dobijo) Bina Štampe Žmavc: Nebeške kočije (v celoti), Nataša Konc Lorenzutti: Društvo starejših bratov ALI Erich Kästner: Leteča učilnica, Tone Seliškar Bratovščina sinjega galeba ALI Daniel Defoe: Robinskon Crusoe.

7.  razred ♦ Vinko Möderndorfer: Kot v filmu ALI Vinko Möderndorfer: Kit na plaži ALI Nataša Konc Lorenzutti: Avtobus ob treh, Tone Pavček: Majnice, fulaste pesmi, knjiga iz projekta Rastem s knjigo.

8. razred ♦ Niko Grafenauer: Skrivnosti, Damijan Šinigoj: Iskanje Eve ALI Miha Mazzini: Zvezde vabijo.

Grafenauerjeve Skrivnosti najdete tudi na spletni strani: http://sl.wikisource.org/wiki/Skrivnosti

9. razred ♦ Antoine de Saint-Exupery: Mali princ ALI Richard Bach: Jonatan Livingston Galeb, Janja Vidmar: Debeluške ALI Marlise Arold: Živeti hočem, Saša Vegri: Naročje kamenčkov.

4. razred ♦ Let’s Draw Shapes, Rainbow Bird, The Enormous Crocodile, Winston the Wizard.

5. razred ♦ Pirate Patch and the Treasure Map, The Giraffe and the Pelly and Me, The Jungle Book, The Magic Computer Mouse.

6. razred ♦ Fantastic Mr. Fox, The Incredibles, Charlie and the Chocolate Factory, Pollyanna, The Lion king.

7. razred ♦ The Adventures of Tom Sawyer, Little Women, The Outsiders, Theseus and the Minotaur, The Long Road.

8. razred ♦ Robinson Crusoe, The Wrong Man, Matilda, Under the Bridge, The Last Juror.

9. razred ♦ And Then There Were None, Romeo and Juliet, The Last King of Scotland, Carmilla, Three Short Stories of Sherlock Holmes.

Pri pouku izbirnega predmeta Italijanščina učenci od 7. do 9. razreda vsako leto tekmujejo v bralni znački (EPI Letture). Z branjem knjig bogatijo svoj besedni zaklad, izboljšajo izgovorjavo in spoznavajo italijansko kulturo.

Učenci berejo knjige samostojno doma, nekaj ur pa bralni znački namenimo tudi med poukom, da se skupaj pogovorimo o prebranih besedilih. V mesecu marcu ali aprilu bo potekal tekmovalni teden, ko učenci pisno rešujejo tekmovalne pole in dokažejo poznavanje prebranih knjig.

Seznam knjig:

7. razred ♦ 
8. razred ♦ 
9. razred ♦ 

 

Interesne dejavnosti

Interesne dejavnosti v osnovni šoli

Interesne dejavnosti ali krožki so del razširjenega programa v osnovni šoli.

Zakon o osnovni šoli (Ur. l. RS, št. 81/06 – uradno prečiščeno besedilo, 102/07, 107/10, 87/11, 40/12 – ZUJF, 63/13 in 46/16 – ZOFVI-L) v 25. členu o interesnih dejavnostih navaja: Za razvijanje različnih interesov učencev osnovna šola organizira interesne dejavnosti, ki jih določi z letnim delovnim načrtom.

Šola ima za izvajanje interesnih dejavnosti na voljo določeno število ur, ki je odvisno od števila oddelkov na šoli in jih razporeja glede na interes učencev in v skladu z organizacijo dela na šoli.

Interesna dejavnost se izvaja, če je nanjo prijavljenih vsaj 10 učencev.

Zahtevano je, da učenec, ki se prijavi v določeno interesno dejavnost, to tudi redno obiskuje.

V šolskem letu 2021/2022 bo izvajanje interesnih dejavnosti usklajeno s priporočili Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) in navodili pristojnega ministrstva. 

Čas izvajanja interesne dejavnosti bo natančneje določen v začetku šolskega leta, predvidoma v mesecu septembru, že navedeni termini se bodo lahko spremenili, če bo tako potrebno zaradi organizacije dela na šoli. Začetek izvajanja interesne dejavnosti je predviden z mesecem oktobrom, o začetku izvajanja interesnih dejavnosti vas bomo seznanili z obvestilom na spletni strani šole.

Šola si pridržuje pravico do spremembe ponujenih interesnih dejavnosti (urnik, vsebina, zunanji izvajalec …).

Nabor interesnih dejavnosti: INTERESNE DEJAVNOSTI v šolskem letu 2021/2022

V šolskem letu 2021/2022 na šoli ne bomo izvajali interedsne dejavnosti zunanjih ponudnikov. 

Pridržujemo si pravico do napak v napisanem besedilu in sprememb brez predhodnega obvestila.

Prijave za šolsko leto 2021/2022 bomo urejali preko spletnih učilnic.

Povezava: https://ucilnice.arnes.si/course/view.php?id=69516

Urnike in mentorji: URNIK 2021-2022

Dostopnost